woensdag 7 juli 2010

dagboek van een gek..

Het is maar goed dat deze log, geen dagboek heet, en ook geen weekboek, want regelmaat zit er niet in mijn postings..
Het hebben van een weblog is voor mij nog aardig nieuw, maar afgelopen maanden is mij opgevallen dat ik wisselende logzin heb. Toen ik dit log startte heb ik mijzelf voorgenomen mijzelf niet gek te laten maken, en vooral te loggen omdat ik WIL, en niet omdat ik MOET (van mijzelf dan he) en ik moet zeggen dat bevalt mij wel! Het is nu natuurlijk steeds mooi weer, en mijn laptop heeft een slechte batterij, dus buiten loggen gaat niet, dan log ik dus niet zo heel veel. Ik kan me voorstellen dat ik doordat ik niet supervaak log, ik wat minder lezers trek, dat is dan maar zo, het moet leuk blijven vind ik.
En leuk vind ik het! Ik vind het leuk om mijn hersenspinsels op papier het beeldscherm te zetten. Ik vind het leuk om reacties te krijgen. En ik vind het leuk dat ik het leven nog iets bewuster ga leven als ik al deed, door na te denken over wat logwaardig is, en door vervolgens dit op papier het beeldscherm te zetten. Soms krijgt een gebeurtenis een heel andere invalshoek tijdens het schrijven zoals het logje over het afscheid van onze vouwwagen. Dit specifieke logje gaf me iets meer inzicht in mijn eigen beweegredenen, en dat was fijn.
Kortom, ik denk dat ik hem maar hou, dat weblog van mij! Sterker nog ik heb er een logje bij gemaakt, deze kun je hierboven als tabblad vinden. Dat andere logje staat niet op zichzelf, maar is gewoon een plekje om wat lekkere receptjes kwijt te kunnen.

4 opmerkingen:

  1. Leuk om te lezen over het schrijven van een blog, en iemands motivatie! Het is inderdaad een goede manier om je gedachten op een rijtje te zetten.

    De Onzichtbaarheidsmantel komt er aan. We hadden hem alleen nog in gifgroen. Ik hoop dat dit niet erg is.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn dat je toch nog wil verderdoen! Kijk al uit naar je toekomstige berichtjes ...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ieder blogt op z'n eigen manier. Dat is er juist het leuke aan. Als ik bloggen als een last ga ervaren, dan zou ik er acuut mee stoppen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja, je moet het echt voor je plezier doen! Er zijn periodes in mijn leven geweest dat ik echt geen tijd gehad zou hebben om te bloggen, maar nu heb ik tijd genoeg en ik ervaar hetzelfde als jij: Wat is logwaardig en hoe schrijf je het dan op zodat het gevoel wat ik erbij heb, wordt overgebracht?

    BeantwoordenVerwijderen