woensdag 19 mei 2010

Een logje dat vrolijk bedoeld was, maar toch blijkt te eindigen met een traan..

Van jongs af aan ben ik een echt campingkind geweest. Eerst gingen we met een bungalowtent, later hadden mijn ouders twee keer een vouwwagen. Wij zijn altijd op vakantie geweest, en meestal 4 (!) weken. Eerst in Nederland, en later in Denenmarken en Frankrijk. Ik ammuseerde me altijd gek op de camping, lekker veel kinderen, lekker veel ruimte, lekker lezen (ja al vanaf mijn zesde doe ik dit heel graag)
Later toen ik met mijn man (toen verkering) op vakantie wilde gaan bleek dat ik met een camping-maagd te maken had, het leek hem allemaal niets, terwijl ik me eigenlijk bij vakantie niets anders voor kon stellen.
Geldgebrek maakte dat we het toch zijn gaan proberen, met de vouwwagen van mijn ouders. In de vouwwagen kon je tenminste staan, en het is toch een redelijk luxe manier van kamperen. Het jaar daarna een tunneltentje uit het prijzencircus, het was klein maar zo gezellig! Inmiddels was mijn man helemaal om, dus daarna kwam een piramidetentje, erg leuk, met een redelijk voortentje zodat we ook bij regen goed zaten (en wat hebben we veel regen gehad dat eerste jaar in Normandie). Toen ik zwanger was zijn we uit gaan kijken naar een groter kampeermiddel, en het werd een vouwwagen, tweedehands, een koopje, daarom misschien iets groter uitgevallen dan gepland, maar goed, we hoopten immers toch drie kinderen te krijgen. Inmiddels is de toch al tweedehands vouwwagen alweer 7 jaar door ons gebruikt, en hij is een beetje op.. De naden laten los, de ritsen gaan stuk, de stokken vallen steeds uit elkaar, etc. etc. Ik wilde het niet zien, maar mijn man duwde mijn neus er zowat op, en inderdaad al bij al is het wel heel veel wat er vervangen/gerepareerd moet worden, en dat issie niet meer waard.. De afgelopen week was dus de laatste keer van onze trouwe vouwwagen :'(


Intussen is gebleken dat onze dochter enig kind blijft, dus wat let ons om een iets kleiner maar geriefelijker vakantie onderkomen te zoeken.
We zijn nu op zoek naar een caravan, niet te oud, niet te duur, niet te klein/niet te groot, met toiletje (eindelijk niet meer door de kou in de nacht of regenbui) en een lekkere voortent (eventueel met zij-aanbouw, zodat dochter daar kan slapen).

Leuk om je op te verheugen, maar wat ik niet had verwacht, ik heb een beetje moeite om afscheid te nemen van de vouwwagen, niet om het ding zelf, maar van de droom, om daar ooit met een groot gezin in te kamperen.
Het gaat te ver om er nu uitgebreid over te loggen (misschien komt het nog wel eens) maar het is in ieder geval geen eigen keus geweest om het bij 1 kind te houden, en soms, als je het niet verwacht, want het gaat immers om iets heel practisch en materieels, besluipt het gemis me ineens.. en al die gezinnen met drie kinderen op de camping helpen ook al niet mee

Gek hoe hier dan weer blijkt dat geluk en verdriet zo dicht bij elkaar liggen, we gaan lekker langs alle camping winkels Occasions kijken, en dan sluiten we het hoofdstuk vouwwagen af, misschien ook wel weer goed. Uithuilen en opnieuw beginnen...

7 opmerkingen:

  1. Ik heb nog nooit echt gekampeerd, dus ik kan me er weinig bij voorstellen.
    Kan me je verdriet juist wel voorstellen. Het moet af en toe gewoon erg confronterend zijn om te weten dat iets nooit zal zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oooo, I love kamperen, heerlijk! Het liefst deed ik het elk weekend.

    Maar pfff, kan me voorstellen dat je nu toch een beetje afscheid moet nemen van een droom... Sterkte.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. 'Partir c'est mourir un peu' en afscheid nemen van een droom doet pijn! Ik kan het me goed voorstellen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ik snap je heel erg goed: ik had dat ook toen we afscheid namen van ons ini-mini-caravannetje. Beetje weemoedig. Zelfs nu nog als ik eraan terug denk...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ha Zonnetje,

    herkenbaar en nee ik ga nu niet zeggen wees blij dat je er 1 hebt, want dat zal je te vaak gehoord hebben ben ik bang, daarbij ben ik van mening dat juist als je er 1 hebt je juist weet wat je mist. Ik kan er alleen over fantaseren, maar juist als je al een zwangerschap hebt meegemaakt weet je wat het is en de pijn van geen 2e of 3e is net zo legitiem als dat ik soms pijn heb van het feit dat het er überhaupt nooit van is gekomen. Dus ja, ik begrijp je gevoel en snap je erg goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. @ Lin(nepins) ik heb je een reactie gemaild, je reactie raakte me!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. oohw ik kan het me goed voorstellen, ik moest afscheid nemen van mn ieniemini caravannetje omdat mijn gezin juist te groot werd, maar mn kerrieknor ach het was me schat, mn redding in de duistere dagen in mn leven( scheiding)(toen ik m voor een habbekrats kon over nemen, en waar ik kon vluchten voor mijn stalkende exman..... snif, ik had er heerlijke relaxete tijden in...

    BeantwoordenVerwijderen