maandag 23 augustus 2010

Daar zijn we weer

Nou het zijn vier weken geworden, niet dat ik vier weken echt weg was, maar de laatste week heb ik op de niet werk-momenten nog een beetje gedaan alsof het vakantie was, lekker met dochter getutteld, lekker boekjes gelezen, wanneer het kon heerlijk buiten gegeten, gezellig met mijn man gekletst, die nog niet naar zijn sport ging etc. En dus niet geblogd, eigenlijk zowieso bijna niet achter de computer geweest, vind ik geen vakantie activiteit.
Vandaag is dochter weer naar school voor het eerst, naar groep 3, gisteravond kon ze niet slapen, want ze vond het allemaal zo spannend. Vanochtend was ze hyper, en kon ik haar van de bank plukken waarop ze stond te springen. ze had er zin in zei ze, en ze zei ook:"eindelijk eens moeilijke toetsen!" Ik vond dat wel apart, want ik had tot nu toe niet het idee gehad dat ze het vervelend vond dat ze overal zo makkelijk doorheen vloog afgelopen jaar. Onze dochter is als november kind in de eerste instantie gewoon na dat eerste (halve) schooljaar doorgegaan naar groep 2, ergens halverwege groep 2 rees de twijfel over groep 3 voor het volgende jaar, de cito scores waren middelmatig, onze dochter was erg onzeker etc. Voor mijn gevoel zat er meer in ons meisje, en kwam het er op een of andere manier niet uit, we hebben ervoor gekozen om haar nog een keer groep 2 te laten doen. Ze kwam nu in een 2/3 combinatie. Ik weet niet hoe het anders zou moeten, maar het probleem voor onze dochter is dat ze eigenlijk na een paar maanden school toe was aan groep 3, maar dat ze toen nog meer dan de helft van het schooljaar moest wachten daarop. Ze had een super juf, en zat in een klein klasje met kinderen met het zelfde "probleem" dus ze hebben lekker uitdagende werkjes gekregen, en hebben veel geleerd.Ze is enorm gegroeid, en heeft een pak meer zelfvertrouwen gekregen!
Ik ben heel benieuwd hoe het nu zal gaan,want ik denk eerlijk gezegd niet dat groep 3 in het begin erg moeilijk zal zijn voor haar, het enige dat voorlopig moeilijk word, is netjes schrijven ben ik bang. Ik hoop dat de keuze om haar twee keer groep 2 te laten doen haar nu niet gaat opbreken. Ik hoop dat de onderwijzeres haar goed in de gaten heeft, en haar voldoende uitdagingen bied. Ik ben benieuwd of ze haar voorsprong houd, of dat ze snel weer meehobbelt met de middenmoot, we zullen het allemaal zien!

Allemaal overpeinzingen dus op deze regenachtige maandagmorgen, je zou bijna vergeten dat we een week geleden terug zijn gekomen van een heerlijke vakantie op de veluwe. De veluwe waar we heerlijk wandelden over de heide en door het bos, waar we lekker fietsten, en hardliepen in de natuur. Waar we eigenlijk best goed weer hadden, en we best wel zijn gekleurd. Waar we een paleis bezochten, een dierenpark bezochten, een recreatiepark(je) bezochten,een luchtballon op zagen stijgen, braderies en winkels bezochten en waar we kaarsen maakten. Waar we de eekhoorntjes achter de tent zagen rennen,waar we campingvriendschap sloten met onze buurtjes en hun schattige tweeling van 2, en waar onze dochter heerlijk speelde met andere kinderen. Maar ook waar ik vanuit de kano rechtsreeks in het water stuiterde, terwijl ik niks droogs bij me had. Waar de camping voor een groot gedeelte bevolkt werd door tokkies, en het 's avonds erg lang rumoerig bleef(gelukkig viel het op de toerveldjes erg mee), onze dochter de speeltuin werd uitgepest door de vaste gastjes en waar de (ook nog duremetgoedvoetbed)slippers van onze dochter werden gejat door dezelfde kutkoters kinderen.

Dusssssss u bent weer op de hoogte, en ik moet verder met de was strijk enz.

Jep, de vakantie is nu echt voorbij..

2 opmerkingen:

  1. Ik denk altijd maar dat je beter een wat oudere leerling in een klas kunt zijn dan de (aller)jongste. Onze oudste is dus een jonge leerling, ze moet nog 12 worden als ze straks naar de middelbare gaat. Ik hoop dat dat haar dan weer niet op gaat breken. Het zal vast goed komen met je dochter en je kunt het zelf toch ook nog goed in de gaten houden?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mijn oudste is van december en is HEUL pienter maar heeft ook HEUL VEUL faalangst: hij is dus HEUL lang blijven kleuteren en nu, in groep 5, heeft het hem geen windeieren gelegd: het is hard aanpoten en faalangstige kinderen moet je niet op hun tenen laten lopen!

    Welkom terug ;-) Leuk weer je logjes te lezen!!

    BeantwoordenVerwijderen