dinsdag 31 augustus 2010

Volhouden?!

In een vorig log, deze, vertelde ik over mijn eerste schreden op het pad naar een gezonder leven.
Nu, anderhalve maand verder, dacht ik dat het tijd werd voor een update.
voor de vakantie ben ik anderhalve kilo afgevallen, in de vakantie gelijk gebleven, en na de vakantie weer anderhalve kilo afgevallen. Het is nog niet veel maar gezien het feit dat de vakantie meestal goed is voor extra gewicht, is dit zo gek nog niet.
Zelf vind ik het bijna ongeloofwaardig uit mijn mond, maar ik ben in de vakantie doorgegaan met het opbouwschema van hardlopen, niet precies drie keer in de week, maar toch gemiddeld 2,5 keer in de week.
Nu ben ik bij mijn 20e les van Evy(heb in het begin wat lessen twee keer gedaan)
Liep ik de eerste keer stuk op twee minuten achter elkaar rennen, nu doe ik er 8, en het lukt nog ook! Mijn leggings en broeken beginnen af te zakken, en de putten beginnen langzamerhand uit mijn dijen te verdwijnen. Ik had maar bedacht ook nog een sport te gaan doen om mijn buikspieren en armspieren wat steviger te maken, dit word zwemmen. Zwemmen is een sport waarbij je je gewrichten niet zo erg belast, en dat moet ik hebben. Met mijn overgewicht trekt hardlopen al een zware wissel op mijn gewrichten natuurlijk.
Nou goed ik zal jullie verder niet vervelen met mijn lijn en hardloopverhalen, ik wilde alleen nog even kwijt dat ik me steeds lekkerder in mijn vel begin te voelen. Ik voel me fitter en gezonder, hijg veel minder bij inspanningen, lekker!!
Mentaal doet het ook wel wat met me, maar eerlijk gezegd voelde ik me de laatste jaren niet slecht over mijzelf of mijn gewicht, dus wat dat betreft is er weinig veranderd. Na jaren van aan mijzelf werken op het mentale vlak, heb ik nu, als soort van logisch gevolg besloten om nu aan mijzelf te werken op het fysieke vlak. Een gezonde geest in een gezond lichaam enzo..

4 opmerkingen:

  1. oh ik ga ook beginnen nu ik dit lees ben ik helemaal gemotiveerd ik wil ook 8 minuten kunnen rennen haal nu de 2 minuten niet eens dan moet ik al aan de beademing

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik kom hier via Zara, en vind het altijd geweldig om andere moeders tegen te komen die ook hardlopen! Ik ga je gauw op mijn blog vermelden!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Knap, knap, knap!!!
    Zowel het afvallen als het rennen. Ik start langzamer op omdat ik anders afbreek, maar ik houd vol deze keer!
    Ik heb je weer toegevoegd aan m'n link-lijst, was je kwijt na mijn blogverhuizing. Zara is dezelfde als ooit 'Hoezo blont?'...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind het knap hoor, ik ben vorig jaar niet verder gekomen dan les 3 van Evy. Wie weet heb ik er over een poosje weer zin in!

    BeantwoordenVerwijderen