donderdag 24 juni 2010

Eindelijk zomer etc...

Zo, weer een week voorbij, en wat voor een week!
Ik heb mijn praktijkexamen verpleegkundige vaardigheden gehaald! Een tentamen waar ik heel zenuwachtig voor was, maar die wonderlijk goed ging. De acteur was een erg aardige man, en stelde me al bij het voor gesprekje op mijn gemak, daarna ging het als een trein! Heeeeerlijk nu 2 maanden geen school en geen huiswerk! Dat scheelt echt hoor voor mij, al is het alleen maar dat zeurderige stemmetje op de achtergrond, je moet leren, je opdracht maken, een pop inleveren etc. Dat stemmetje heeft mooi ook vakantie dus.
Mensen mensen, wat een heerlijk weer hebben we hé, we hebben er lang op gewacht maar wat is het dan heerlijk als het losbarst! Maandag onderweg naar huis van school had 1 van de 4 kinderen die ik mee had het lef om te zeggen dat ze niet meer wilde lopen door de bloedhitte, najaaaaaa de eerste lekkere dag, rond de 20 graden?????? Ik heb haar even flink verteld dat ze maar beter blij kon zijn ipv. te klagen, het was mijn nichtje, dus wij kennen elkaar, ze bond vlot in, en dat moet ook! Ik snap dat dus niet zeg, een kind van 7 en al zo zeuren, helaas ben ik bang dat mijn zus haar voorbeeld haar niet zoveel goed doet. Mijn zus en ik zijn tegenpolen wat dat betreft, ik geniet van het leven, en ben een optimist. Mijn zus is een pessimist en een klager, zo jammer, vooral voor zichzelf natuurlijk. (bijna)Nooit echt blij zijn, hoe zou dat voelen?
Komend weekend is het dan eindelijk zover, we gaan onze “nieuwe” caravan uitproberen!
Morgen pak ik hem in, en zodra dan ’s middags mijn neefje en nichtje opgehaald zijn door hun vader (mijn zus werkt net als ik wisseldiensten, dus we hebben ook wisselkinderen) vertrekken we naar Friesland.
Mijn ouders hebben daar een (pasverbouwde) stacaravan, en geven zaterdag een grote barbecue. Een deel van de mensen blijft ook op de camping overnachten, en wij maken er maar een weekend van. Een gouden greep qua weer volgens mij.
Goed nu ga ik maar even verder werken, Fijn weekend iedereen!

6 opmerkingen:

  1. Ik mag aannemen dat jouw zus niet meeleest op de log? Ik heb ook zo'n relatie met mijn zus (sterker nog: ainds kort geen relatie meer) maar omdat mijn oders op de log meelezen heb ik het er niet over....jammer is dat: je niet kunnen uiten op je eigen uitlaadklep.

    Maar goed: jullie zijn tegenpolen. Tsja: je kiest je familie niet. Het oude cliché. Ik heb daarom besloten zuiniger te zijn op mijn vrienden....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Van de week had ik het er nog over met lief. Die heeft ook een zus die zo totaal anders is dan lief. Ik zei al tegen lief dat dat haar vast iets oplevert, in welke zin dan ook. Het is eng om uit je eigen patroon te stappen als er zo in vastgeroest bent. Hoe kan je anders leren denken als niemand je daarbij ondersteund...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jammer hoor, dat zo'n jong kind al zulk gedrag vertoont. Tja, ze kopiëren het toch van degenen die ze het vaakst zien.
    Je hebt een perfect weekend uitgekozen om er op uit te gaan. Veel plezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Even een misverstand uit de wereld, hoewel ik me vaak aan haar negativiteit erger, hebben we wel een goede band, mijn zus en ik.
    Ach ja die zus van mij, we kunnen niet met maar ook niet zonder elkaar, hoe verschillend we ook zijn, we zijn erg gek op elkaar, en we houden elkaar in evenwicht :-)

    @repel, door de toestanden met mijn schoon familie heb ik mijn vrienden ook leren koesteren ja!
    Wat jammer dat je je niet kunt uiten op je eigen log! Mijn log is aardig anoniem, en ik heb behalve mijn man niemand in mijn omgeving over mijn log verteld.
    @Louthe, wat zou het dan opleveren? veiligheid misschien? geen teleurstellingen? Ik denk persoonlijk dat het meer kost als oplevert, en spreek daar ook met mijn zus over. In haar geval heeft het denk ik ook met onzekerheid te maken.
    @Toaske Ja zonde, ik probeer toch een beetje goed voorbeeld te zijn, misschien helpt het iets (zie haar vaak ivm zus en mijn werk)
    En het weekend was heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Volgens mij heb jij een gouden weekend gehad!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. heey, kwam per toeval op je blog terecht via de gedichtjes van 'jij bent de liefste'. Mijn dochters (en ik!) zijn er ook grote fan van!
    Heel leuke herkenbare logjes trouwens :-)

    BeantwoordenVerwijderen