maandag 19 april 2010

Vriendschap

Wij zijn net terug van een heerlijk weekend met vrienden. We gingen met 10 volwassenen, 4 kinderen en drie honden een weekend in een huisje in Drenthe.
Het weer was prachtig, de omgeving was prachtig, het gezelschap was super, kortom een superweekend die op tijd eindigde (voordat het te druk, rommelig etc werd).
Volgend jaar weer!

Met deze groep vrienden vieren we ook altijd Oud en Nieuw, we gaan naar elkaars verjaardagen, organiseren vanalles leuks rond elk thema wat er maar te vieren valt, met of zonder kinderen, alleen de mannen, alleen de vrouwen etc.
Dit groepje is ontstaan uit het vriendengroepje wat mijn man nu al 26(!)jaar heeft, gaandeweg zijn er vrouwen en kinderen bijgekomen, en wonderwel klikt het allemaal nog steeds heel leuk! Soms is er wat geharrewar onderling, maar uiteindelijk komt dat altijd weer goed!

Dit zijn ook de eerste vrienden in mijn leven die blijvend zijn gebleken, tot mijn pak hem beet 21e heb ik in iedere fase van mijn leven nieuwe vrienden gemaakt, en zijn de vrienden van de vorige fase langzaam naar de achtergrond verdwenen. Iedereen kent dat wel denk ik, in meerdere of mindere mate, wanneer je (bv.) na je eindexamen elkaar belooft om contact te houden meen je dat ook echt, maar na een tijdje neemt je nieuwe leven, met je nieuwe vrienden je zo in beslag dat het contact steeds minder word, en uiteindelijk verwatert.

Op dit moment heb ik ook drie vriendinnen, die ik ken van mijn vorige werkplek, we hebben daar heel intensieve tijden met elkaar meegemaakt, er was veel agressie op onze groep, en we moesten blind op elkaar vertrouwen, om daar zonder lichamelijke of psychische kneuzingen of wonden vanaf te komen. We leerden elkaar zowel op werk- als privegebied bijna telepatisch aanvoelen.
Op dit moment zijn we allemaal op werkgebied onze eigen weg gegaan, maar ook al zien we elkaar niet meer dagelijks de vriendschap blijft!

Behalve deze twee vaste vriendengroepjes heb ik ook veel contacten met mensen met wie ik ook wel eens leuke dingen onderneem, lekker klets, of mijn hart bij kan luchten, om eens wat te noemen, collega's, schoolpleinmoeders, klasgenoten etc.

Ik voel me erg rijk met zoveel lieve vrienden en leuke mensen om mij heen!

2 opmerkingen:

  1. Dat is inderdaad rijkdom, echte vrienden om je heen! Klinkt heerlijk en waardevol.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Echte vrienden heb je ook nodig in het leven. Heerlijk voor je dat je ze dan ook hebt. En als je langer blogt zal je hier ook weer bijzondere vriendschappen krijgen, ik durf dat na 1 jaar bloggen echt te zeggen!

    BeantwoordenVerwijderen