zondag 6 maart 2011

Orde van de dag

Okeeee, na zo’n heftige log, met zulke prettige reacties, vind ik het altijd weer moeilijk om een nieuwe log te schrijven. Over tot de orde van de dag zeg maar..

Nou de orde van deze dag is dat ik nu al voor de zevende dag op rij aan het werk ben, en dat ik nu ik even een rustig moment heb, besloten heb dat ik geen puf meer heb in papierwerk/verslaglegging etc. maar dat ik eens even een logje schrijf.
Over een paar uurtjes ben ik vrij, en ga dan even lekker op de bank hangen met mijn gezinnetje. F. huilde vannochtend dat ik bij haar moest blijven, en ik was zelf ook niet blij! Lang leve de roosteraar, die zo goed diensten over de maand kan verdelen! Morgen ben ik 1 hele dag vrij en dan mag ik er weer 4, toptoptop! Ik schijn haar maar niet wijs te kunnen maken dat mijn vaste aanvraag geen vrije dag is maar een schooldag pfffft.
Nou goed, met dat lekkere lentezonnetje is het allemaal beter vol te houden.

Over Lente gesproken, we zijn begonnen met het binnen zaaien van het een en ander, om het binnenkort buiten in een grote bak te zetten, andere dingen zaaien we in de loop van de maanden zo in de bak, en we kopen wat plantjes, we hopen tomaten, komkommer, courchette uien, knoflook, radijsjes, aardbeien, verschillende kruiden, verschillende plukslasooren, en verschillende bloemen te zien groeien/bloeien, en proeven.(nou ja, de bloemen gaan we dus niet proeven)
Vorig jaar zijn we zo’n beetje begonnen in potten, en mijn man heeft nu van wat planken/balkjes en worteldoek een grote bak gemaakt, die we in vakjes delen. De aardbeitjes gaan in hangbakken aan de schutting, en de kruiden ook, dat is al een aantal jaar zo trouwens. Het is een beetje een hype geloof ik, je hoort overal over “de makkelijke moestuin” en “square feet” tuinnieren, zoiets doen wij ook, maar dan eigenwijs op geheel eigen wijze. Niet omdat het een hype is, maar omdat het leuk is om onze dochter te leren dat niet alles uit de fabriek/supermarkt komt (en we zijn gaandeweg ook zelf best enthousiast geworden)
Gedurende dit jaar zal ik wel eens wat foto’s plaatsen, als het tenminste wat wordt.

Over de andere hype waar ik aan meedoe, en zere duimen aan over hield zal ik binnenkort eens schrijven, als ik wat verder ben, en wanneer ik er foto’s van heb.

1 opmerking:

  1. Leuk dat groente-kweek-tuinieren. Misschien moet ik ook maar 'ns aan die hype mee gaan doen.
    Ben benieuwd naar de andere hype. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen